Přeskočit na hlavní obsah

Nejnovější článek

Bez LSD na Kraličák nelez

PŘESNĚ PŘED ROKEM jsem slavnostně vylezla na Šerák , což se zapsalo do dějin jako moje první pořádná horská zimní túra.

První hon na 32 vrcholů Beskyd

32 vrcholů Beskyd (1.): Kněhyně, Čertův Mlýn, Tanečnice, Tanečnice Z, Radegast, Radegast Z1, Radegast Z2, Radhošť

První túru jsem si naplánovala velkolepou: 25 kiláků. Někde v koutku duše jsem pochybovala, že to zvládnu ujít, ale vůbec jsem tuto nejistotu nepouštěla ven. Byl to jeden z těch moment, kdy totálně umlčíte výstražné světýlko v hlavě.
Jako když víte, že tu porci navíc už byste si dávat neměli (holky chápou!), ale totálně ignorujete ten hlas uvnitř a stejně do sebe tlačíte další lžíci.

Byl konec března, měla jsem naplánovanou trasu, vrcholy, vlaky, měla jsem svačinu, legíny a... růžové běžecké boty.

Růžové běžecké boty byl kámen úrazu číslo 1: zatímco v nížině bylo krásně, jaro, slunce, ptáčci, nad 1000 metry nad mořem to vypadalo jinak. Vlastně to začalo nenápadně: stoupání k pramenu Leopoldka z Kunčic pod Ondřejníkem mě ve vyšších polohách překvapilo zcela nenápadně uklouznutím na kameni pokrytém jinovatkou.

Jak jsem šla výš, objevovalo se čím dál víc sněhu. Byl to sníh zmrzlý, sníh zákeřný. Z rozcestí U Malé Stolové k sedlu Kněhyně jsem už šla jen po sněhu. Teda "šla"... Klouzala jsem... Ještě předtím jsem potkala jiného turistu a pochopila jsem, proč se na mě (nebo na růžovky) koukal nedůvěřivě.
Na úzké cestičce, která se napravo svažovala z kopce, jsem padala a sem tam se propadla až po kolena do zmrzlého sněhu. Srdce jsem měla lidově řečeno "v gatích". Představovala jsem si, jak kloužu ze srázu, a taky jsem slyšela (nebo jsem si to teda myslela) chrochtání a jedním z mých největších strachů v lese jsou kanci. Uznávám, že ta šance je opravdu malá, ale poručte tomu. :-)

U rozcestníku v sedle Kněhyně jsem si chtěla udělat selfíčko, abych jej mohla poslat na Facebook výzvy. Ovšem tento plán měla i jiná slečna. Protože jsem stydlín, bylo mi blbé se vyfotit před ní a taky na ni koukat, jak se fotí, takže jsem prostě šla - fotek u rozcestníků mám nakonec pár a žádnou jsem neposlala.

Nejhorší pak byla cesta z Čertova Mlýna k Tanečnici! Cestou z kopce jsem byla opravdu zoufalá. Nepomohla ani volba chůze mimo namrzlý sníh, protože klestí mimo cestičku také klouzalo, akorát jsem padala do měkčího (až na to, když jsem se narazila kostrčí na větev - ještě že to nebylo o kousek vedle!). Tohle byl moment, kdy jsem si zcela vážně říkala, že nevím, zda na to mám, a sama před sebou jsem uznala, že jsem se do toho vrhla moc po hlavě, a kdyby byla možnost sejít do města, půjdu. Taková krize to byla.

Beskydy, z Čertova Mlýna na Tanečnici


Ale když je krize, je i happy end. Od Tanečnice se mi šlo krásně. Na Pustevnách jsem se posilnila zelňačkou, čajem a kopla do sebe velký rum a šla dál. U Radegasta jsem vyfotila skupinku a já nezaváhala a nechala se jimi taky vyfotit. Cestou k Radhošti ubývalo i sněhu a do žil se mi vlila nová energie a odhodlání. Šlo se mi tak fajn, že jsem si ten hřeben odklusala (a tady se možná zrodila má láska k běhu v horách, ale ta je teprv v plenkách).

Když jsem z kapličky na Radhošti koukala, kde je vlastně až Stolová, cítila jsem hrdost, že jsem to nevzdala a překonala se, i když jsem měla slabou chvilku. Ty výhledy na hory mě vždycky nakonec rozněžní a je to krásná odměna.

Beskydy, Pustevny


Ještě byl na tomto výletu kámen úrazu č. 2: mapa. Dlouho jsem jela v old school stylu na papíře ve stylu "po žluté k rozcestníku "X", pak 3,7 km po modré k vrcholu "Y". Sranda. :-) Díky tomuto jsem zabloudila už v Kunčicích! A pak zjistila nemilou věc - všechny vrcholy ve výzvě nejsou na turistické cestě a tudíž k nim nevedou rozcestníky! Pro turistickou pannu opravdu nečekaná věc. Díky tomu mi chyběla Malá a Velká Stolová, kterou jsem na tomto výletu chtěla také pokořit. Co naplat. V této chvíli jsem si říkala, že na výzvu buď kašlu, nebo se tam vrátím...

Beskydy


Shrnutí

Datum: 25. března 2017 
Délka: 25 km 
Stoupání: 1 154 m 
Klesání: 1 263 m 

Vrchol

Nadmořská výška

Čas

Kněhyně, sedlo 1257 m n. m. 10:12
Čertův mlýn 1206 m n. m. 10:32
Tanečnice 1084 m n. m. 11:40
Tanečnice Z 1077 m n. m. 11:49
Radegast 1106 m n. m. 13:07
Radegast Z1 1103 m n. m. 13:12
Radegast Z2 1099 m n. m. 13:28
Radhošť 1129 m n. m.  13:38


Příště: Nad Kršlí, Malý Polom, Čuboňov, Burkův vrch, Burkův vrch Z, Velký Polom

Komentáře